Het spreekuur

Om het spreekuur te kunnen organiseren, zal de assistente vragen naar de klacht(en) en de reden van uw verzoek om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en urgentie van uw klachten.

In sommige gevallen kan zij u (telefonisch) een advies geven.

Spreekuur op afspraak
Er is iedere werkdag spreekuur op afspraak. Om de dag goed te kunnen organiseren, vragen wij u voor het maken van een afspraak te bellen tussen 8.00 – 10.00 uur.

Telefonisch spreekuur
Wilt u één van de huisartsen spreken voor kort advies of uitslagen van onderzoeken, dan kunt u dit tussen 8.00 en 10.00 uur bij de assistente aanvragen: u wordt dan (meestal) dezelfde dag teruggebeld door uw huisarts.

Visite
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent.

De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek nodig is. Een huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen vervoer hebben om naar het spreekuur te komen.

Meer tijd
Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef dit aan bij het maken van de afspraak, wij kunnen er rekening mee houden in onze agenda.

Voor de volledigheid willen wij aangeven dat de assistente (net als de huisarts) verplicht is om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Zorg voor de basis

Zorg voor de basis, dan zorg je voor de huisartsenzorg. De patiëntenzorg van de huisarts is de basis van de zorg voor alle Nederlanders. Het is cruciaal dat iedereen in Nederland een eigen huisarts heeft waar burgers laagdrempelig terecht kunnen, want mensen met een vaste huisarts leven gezonder én langer. Daarom is het belangrijk dat […]

Lees verder