Veelgestelde vragen

Onze praktijk is gesloten voor nieuwe inschrijvingen.

Om het spreekuur te kunnen organiseren, zal de assistente vragen naar de klacht(en) en de reden van uw contact. Zij is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw klachten.
In sommige gevallen kan zij u (telefonisch) al een advies geven dat voldoende is om uw klachten te kunnen verhelpen. Indien dit niet mogelijk is, zal zij kijken wanneer de afspraak gepland kan worden. Dit is afhankelijk van de aard van de klachten en bij voorkeur op dezelfde dag.

Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Zij is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en urgentie van uw klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Uitsluitend voor herhaalrecepten kunt u, 24 uur per dag, bellen met de praktijk, 058-2801505, optie 2.

Spreek duidelijk in: uw naam, geboortedatum, de medicijnen die u nodig heeft met de sterkte, hoe u het gebruikt en de apotheek waar u het wilt ophalen.
Als u dit voor 11.00 uur inspreekt, kunt u de medicijnen na 2 wekdagen bij de apotheek ophalen.
Ook kunt u gebruik maken van de herhaalservice die uw apotheek u biedt. Tot slot is er de mogelijkheid om via Mijn Gezondheid.net medicijnen te herhalen bij uw apotheek, hiervoor moet u zich echter wel eerst aanmelden via uw apotheek.

Bij plasklachten kunt u uw urine laten onderzoeken.
Voor het onderzoek is het middelste gedeelte van de plas nodig, de zogenaamde 'midstream' urine.

Dit vangt u als volgt op: vooraf wassen met een washandje met water. Plas eerst een beetje in het toilet en vang daarna wat urine op in het urinepotje.

De urine moet bij voorkeur binnen 2 uren onderzocht zijn. Lukt dit niet, bewaar het dan in de koelkast.
Belt voor u naar de praktijk komt eerst met de assistente; zij zal vragen naar uw klachten en u instructies geven over het inleveren. Dit kan vanwege uw privacy niet meer aan de balie.
Met u wordt dan ook besproken wanneer u kunt bellen voor de uitslag.

Mannen en kinderen (onder 12 jaar) met klachten die op een blaasontsteking kunnen wijzen wordt geadviseerd altijd een afspraak maken.

LET OP! Gebruik urinepotjes van de praktijk of apotheek. Deze zijn gratis af te halen in de praktijk.

Voor reguliere huisartsenzorg hoeft u als patiënt niets te betalen. Dit gaat via uw zorgverzekeraar. Voor een bezoek aan de huisarts bent u geen eigen risico kwijt.
Mocht uw huisarts onderzoek aanvragen , denk aan bijvoorbeeld een foto, bloedonderzoek, soa onderzoek, urine- of ontlasting onderzoek dan gaat dit af wel van uw eigen risico. Uw zorgverzekeraar kan u hier meer informatie over geven. Dit geldt ook voor medicijnen die uw huisarts voorschrijft.

De huisarts kan het nodig vinden dat er medicatie wordt voorgeschreven of een aanvullend onderzoek noodzakelijk is, in dit geval zullen de kosten van uw eigen risico afgaan.
Dit geldt ook voor laboratoriumonderzoek (onderzoek van bloed, urine, ontlasting en pathologie).

Mocht u hier (vooraf) meer duidelijkheid over willen hebben dan kunt u het beste contact opnemen met uw zorgverzekeraar.

Het afgeven van een medische verklaring is niet mogelijk op grond van de regels die de KNMG, de beroepsorganisatie voor artsen, heeft opgesteld.

Wanneer u wilt stoppen met roken of daarover in gesprek wil, kunt u contact opnemen met de praktijk. Wij bieden hierbij ondersteuning.
Voor meer informatie: Stoppen met roken

Mijn Gezondheid.net (MGN)

U kunt, online, inzage krijgen in uw dossier door u met uw digiD aan te melden op www. Mijn Gezondheid.net .nl. Onderaan deze pagina vind u een link. De praktijk geeft na uw verzoek uw dossier vrij voor inzage in een beveiligde internetomgeving. U kunt via MGN ook online afspraken inplannen. Bij spoedgevallen vragen wij […]

Lees verder